Cases

Crisismanagement & ICT-projectmanagement


FOD Binnenlandse Zaken - Civiele Veiligheid - Directie 112

Crisis-actieplan voor de ICT-systemen van de noodcentrales 100/112 - Oktober 2013

De telefonie- en dispatching-systemen van de 100/112-noodcentrales vielen steeds vaker zonder technische ondersteuning. Er was geen plan B en de voorziene overstap naar nieuwe systemen liep niet van een leien dakje. Jan maakte een crisisplan om deze moeilijke situatie te deblokkeren.

Lees meer

Project & Process management


bPost Mail & Parcels

In opdracht van EMPACT - September 2008

In 2008 besloot bpost om de sorteeractiviteiten van pakjes te automatiseren en te centraliseren binnen de eigen bpost-activiteiten. Een flinke uitdaging, want de hele organisatie moest hiervoor aangepast worden. Jan leidde dit veranderingstraject mee in goede banen.

Lees meer

Operational Excellence & Change Management


Belgacom International Carrier Services (BICS)

Change- & optimaliseringsprogramma - Oktober 2003

Als Director International Operations & Customer Service was Jan 4 jaar lang een topspeler in het BICS-filiaal van Belgacom. Jan consolideerde er het Operations departement en voegde een Customer Service Office toe. Hij liet ook Operational Excellence en Cost Efficiency opmerkelijk stijgen.

Lees meer

Program Management


Belgacom

Strategische redesignprojecten (TOP Executives) - Januari 1997

Kort na zijn ontstaan moest Belgacom een stabiele positie weten te verwerven in een zeer competitieve markt. Er werden 5 topmanagement-programma’s uitgetekend. Aan Jan werd gevraagd om als program manager 1 van deze TOP-projecten in goede banen te leiden. Zo begon een boeiend en intens traject dat mee bepalend was voor de toekomst van het bedrijf.

Lees meer